Trouwen
De veelgestelde vragen
1. Decoratie & Voorbereiding
- Decoreren kan vanaf 10:00 uur met max. 4 personen.
- Sleutel ophalen/retour: Fruitloods, ID mee, terug vóór 17:00 uur.
- Alles graag dezelfde dag/avond weer verwijderen.
- Let goed op muren en verf; laat geen restanten achter.
- Meubilair en schilderijen blijven staan. In overleg mag meubilair wel gebruikt worden als presentatietafel.
- Extra schoonmaakkosten worden doorberekend.
- Zelf meenemen: scharen, tape, touw, etc.
- Trappen: hoge trap zelf meebrengen; klein trapje kunnen wij verzorgen.
Belangrijke regel:
❗ Strooien (rijst, confetti, bloemblaadjes) is overal verboden.
We zijn een biologisch landgoed; bij overtreding volgen maatregelen.
2. Opbouw & Aanwezigheid
- Onze medewerkers zijn 1,5 uur voor het programma aanwezig.
- Dinertafel wordt gedekt tijdens de ceremonie.
3. Ruimtes & Faciliteiten
- Alleen jullie geboekte locatie is exclusief; rest van het landgoed blijft openbaar.
- Foto’s mogen overal (met respect voor privacy).
- Dronegebruik is niet toegestaan.
- Kleedruimte nodig? De Stijlkamer is te huur.
- Slaapfaciliteiten kinderen: eigen bedje in de Stijlkamer, met oppas
- Band kan een ruimte huren om om te kleden.
- Invalidetoilet: Fruitloods. Ruim toegankelijk toilet bij het Boshuis.
- Stroom aanwezig bij de ceremonieplek.
- Roken binnen is niet toegestaan.
4. Eten, drinken & materiaal
- Crewmaaltijden mogelijk op aanvraag.
- Taart leveren: op de dag zelf, in overleg met de partijleider.
- Koelkast Boshuis (taart): 50 (d) × 60 (b) × 153 (h) cm.
- Proefeten kan niet; wel diners op inschrijving, zie onze agenda!
- Muziek: tablet of telefoon kan worden aangesloten middels bluetooth.
- Spullen vooraf brengen is niet mogelijk.
5. Organisatie & Afspraken
- Laatste afspraak: tussen 14 en 30 dagen voor de bruiloft.
- Ambtenaar regelen jullie zelf.
- Na akkoord begroting ontvangen jullie het contract en de aanbetalingsnota.
- Optie vervalt na 14 dagen zonder reactie.
6. Regels & Veiligheid
- Geen vuurwerk, koud vuur of dieren oplaten (duiven/vlinders).
- Geen ballonnen of wensballonnen (ook geen “biologische”).
- Drone vliegen/filmen is niet toegestaan.
7. Overnachten & Logistiek
- Camping: max. 40 tentjes, alleen toiletten beschikbaar, gesloten vanaf 1 september.
- Stiltecamping: na 23:00 uur geen geluid; bij overtreding volgt een boete.
- Inhuurmaterialen mogen geleverd worden; hiervoor rekenen wij een ontvangstvergoeding.
8. Partijleider & Waardevolle spullen
- De partijleider begeleidt de dag, lost problemen op, is BHV’er en contact voor jullie ceremoniemeester.
- Geen kluis aanwezig; wij kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor cadeaus of enveloppen.
Onze voorwaarden:
Aanraders en praktische informatie Landgoed de Olmenhorst
Landgoed de Olmenhorst werkt samen met onderstaande leveranciers. Deze leveranciers kennen het landgoed en wij zijn tevreden over de samenwerking. Zoveel mensen zoveel wensen en willen jullie een andere leverancier kiezen dan is dat geen enkel probleem.
Bruidstaarten
Zie hiervoor het aparte document met diverse voorbeelden. Wil je niet met een van deze leveranciers samenwerken dan betaal je een uitkoopfee voor de bruidstaart.
Bloemen
Vazen en vaasjes veldbloemen, van het seizoen kunnen verzorgd worden door Nancy van der Spek van By Spek uit Abbenes. Er is een standaardprijs als je bijvoorbeeld alleen kleuren wil aangeven. De bestelling gaat dan via de Olmenhorst.
Bij meer specifieke wensen kan je bij Nancy langs en wordt er een offerte voor de bloemen gemaakt.
Naast de tafelbloemen en grote vazen kan zij ook corsages, bloemversiering voor de deuren en vaasjes aan de ceremoniestoelen verzorgen.
Contactgegevens: By Spek
Band en DJ
In de locatie is er een eenvoudige installatie voor achtergrondmuziek. Een device (tablet of telefoon) met speellijst kan via mini-jack of blue-tooth worden aangesloten. De DJ of band moet zelf voor een geluid set zorgen. Qua op-en afbouw is het goed om te weten dat als de ceremonie binnen is er tijdens de borrel opgebouwd kan worden, voor de ceremonie (als niet de gehele ruimte nodig is) of als er weinig tijd nodig is tussen diner en feest.
- In het Boshuis wordt vaak de ruimte gebruikt tussen de kast en de bar. Deze ruimte is 4 bij 4. Aan de achterzijde van het Boshuis ligt een ramp om het Boshuis met transportkar te betreden.
- In Paviljoen is er meer ruimte. Eventueel is een podium in de tent mogelijk.
Stroom:
Wil je een losse groep of krachtstroom dan vragen wij daar kosten voor. Vraag wel even vooraf aan.
Voor muziek tijdens jullie feest of borrel hebben wij onderstaande suggesties:
DJ’s:
Bands:
- Lara Leaves
- 2CV Gypsy Jazz
- The Mad Donna’s
- The Tributes
- Jack and the weatherman
- Priscila (Latin Music)
- Trio Panville
Fotobooth:
Beamer en scherm
We kunnen tegen een vergoeding een beamer en scherm verzorgen.
Stylist:
- De Meiden van Versier (voor gehele styling)
- Lekker Eigenwijz (voor gehele, gedeeltelijke styling, inhuren van meubilair, decoratie)